Hjælp os med at udvikle DK5
Udfyld spørgeskemaet og fortæl om jeres erfaringer og ønsker til DK5.
Vi arbejder løbende på at sikre, at DK5 fortsat understøtter bibliotekernes behov – både når det gælder opstilling og materialestyring, og når det gælder brugervenlighed for medarbejdere og lånere.
Efter aftale med Slots- og Kulturstyrelsen gennemfører vi i øjeblikket en analyse af DK5-systemet for at vurdere, om der er behov for mere fleksible opstillingskategorier. Samtidig undersøger vi, om systemet trænger til en bredere modernisering.
Vi har lavet interviews med en række folkebiblioteker, men for at få så mange biblioteker som muligt i tale, supplerer vi med dette spørgeskema. Spørgeskemaet henvender sig til personer, der arbejder med samlingen og formidling.
Vi ved, at mange biblioteker tilpasser eller supplerer opstillingen lokalt. Vi er meget interesserede i at høre om jeres konkrete erfaringer med DK5, om I udelukkende bruger DK5 til opstilling, eller om I også bruger alternative opstillingsmetoder, og om jeres ønsker til fremtidige tilpasninger.
Vi vil sætte stor pris på, hvis I vil afsætte tid til at besvare spørgeskemaet. Jeres input er vigtigt og vil indgå i det videre arbejde med at evaluere og udvikle DK5. Vi arbejder på at lave et webinar om resultaterne af analysen, når den er færdig.
Deadline for besvarelse af spørgeskemaet er fredag den 20. juni 2025.
På forhånd mange tak for jeres bidrag!